Updates, Live

Friday, January 26, 2007

Ryszard Kapuscinski a incetat din viata

Ryszard Kapuscinski
Unul dintre cei mai mari jurnalisti a incetat din viata. Ryszard Kapuscinski.

John Le Carre spunea ca Marquez este vrajitorul literaturii secolului XX, iar Kapuscinski este prestidigitatorul jurnalisticii acestui veac. Atunci cand uita ca este jurnalist, Kapuscinski devenea egalul lui Marquez. Iar in The Soccer War el a uitat ca este jurnalist - si a scris o mare capodopera - are simtul de aventurier al lui Hemigway si in acelasi timp imaginatia de vrajitor a lui Marquez. Si lasa povestea sa curga de la sine - si se lasa si pe el in voia povestii. Pentru ca el este unul din eroi tot timpul.

Am citit si Imperium - acolo e mare jurnalist, si are pagini geniale cand uita ca e jurnalist. Paginile in care descrie vizita lui la Kolyma in 2000 sunt fara egal. Am citit paginile in care relateaza tragedia de acolo si am gasit multe informatii, si putere de sinteza - tot ce face ca un ziarist sa fie mare - dar paginile in care isi descrie vizita la Kolyma in 2000 sunt capodopera.

Mai are cateva carti - le voi cumpara pe rand. Cand ma gandesc ca l-am descoperit din intamplare ... Am gasit The Soccer War la Politics & Prose ...

Dumnezu sa il odihneasca.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home